Digisterker; cursus omgaan met de digitale overheid

Bij de overheid kun je steeds meer digitaal regelen, zoals een afspraak maken bij de gemeente, werk zoeken via het UWV, huur- en zorgtoeslag aanvragen en je berichten box van “Mijn Overheid” inzien. Hiervoor is het nodig in te loggen met je DigiD. Dat is handig, maar veel mensen vinden dit ook no wel lastig.
Het Taalpunt Losser, onderdeel van stichting Fundament, biedt daarom de cursus Digisterker aan. In deze cursus leren cursisten een DigiD aanvragen en gebruiken voor overheidszaken. Cursisten moeten wel enige ervaring hebben met computers en internet.

Bij de cursus hoort een werkboek, speciaal geschreven naar de situatie in Losser, waarin de cursisten alles rustig in kunnen nalezen en oefenen. Deelnemers ontvangen na afloop een certificaat.
De cursus bestaat uit 4 lessen van 2 uur en wordt gegeven op dinsdag 5, 12, 19 en 26 november 2019 van 15.00 tot 17.00 uur in Kulturhus ’t Lossers Hoes, Raadhuisplein 1 in Losser.
Er zijn geen kosten verbonden aan deze cursus. Van tevoren aanmelden is wel noodzakelijk.
Aanmelden kan bij de coördinator van het Taalpunt Losser, Dorine Müller, e-mail: taalpunt@stichtingfundament.nl of telefonisch via 053-5369400