Een beetje kleur in deze bijzondere tijd

Het leven loopt in deze tijd net even anders dan normaal en dat is voor heel veel mensen ingrijpend en voor mantelzorgers in veel gevallen misschien nog wel net ietsje meer! Daarom heeft initiatiefneemster Annemarie Evers de handen met een aantal vrienden in één geslagen om (jonge) mantelzorgers een tafelmandala kleurpakket aan te bieden om op een positieve manier met elkaar in contact te zijn. Een welkome afleiding, wetende dat ruim één op de zes Twentenaren mantelzorg verleent.

Vrijwilligers zijn op dit moment hard aan het werk om alle pakketten in te pakken. En de leden van de Rotary staan klaar om de pakketten te gaan verspreiden. Dit alles zodat (jonge) mantelzorgers de komende tijd heerlijk kunnen tekenen met hun partner, het hele gezin, met ouders, broers en/of zussen. Het is helpend om op deze manier even de gedachten te verzetten, maar ook helend om samen op een geheel andere wijze in contact te zijn binnen gezinnen, waar in coronatijd veel extra stress wordt ervaren.

Ook voor de mantelzorgers van Losser die ingeschreven staan bij Stichting Fundament is zo’n pakket beschikbaar. Het pakket bestaat uit de tafelmandala’s (van 100 cm en 50 cm groot), de bijbehorende kleurpotloden en een puntenslijper uiteraard. De bezorging verloopt geheel contactloos volgens de huidige gewenste norm. Er is zelfs aan gedacht dat de pakketten zelf geheel ingepakt minimaal drie dagen in quarantaine gaan, voordat zij worden uitgeleverd. Vrijwilligers sluiten zich spontaan aan en donateurs melden zich belangeloos, waaronder het Lokaal Fonds Hengelo, het Twentse Noabers Fonds en een aantal grote bedrijven.
Wilt u ook graag een pakket ontvangen?
Mail dan even naar j.huisman@stichtingfundament.nl
Wij zorgen dan dat u ook op de lijst komt te staan.

Vriendelijke groet,
Jannet Huisman