Nederland telt al bijna 7 miljoen vrijwilligers, toch missen we jou nog!

Er zijn meer mensen in ons land die vrijwilligerswerk doen dan je misschien denkt.
Hun werk is van grote waarde, soms letterlijk van levensbelang. Wie bij een hartstilstand hulp nodig heeft, kan soms gered worden omdat een buurtgenoot als vrijwilliger klaarstaat om een AED te bedienen. Vrijwilligerswerk is een verbindende factor in Nederland.

Als vrijwilliger maak je een verschil in het leven van anderen. Maar er is nog steeds een tekort aan vrijwilligers. Ook op plaatsen waar je wellicht nooit aan denkt. Er is behoefte aan fietsmaatjes bij verpleeghuizen. Rondleiders in musea. Mensen die online fake news verwijderen. Natuurbeheerders. Evenementenmakers en zelfverdedigingstrainers. Bestuurders van clubs en verenigingen. Of mensen die willen luisteren naar de levensverhalen van zieken als het levenseinde nadert. De grootste werkgever van Nederland is het vrijwilligerswerk.

Werk jij ook mee om Nederland nog mooier te maken?
Ons land wordt gemaakt door iedereen die er woont. Door de miljoenen mensen voor we andere mensen helpen de normaalste zaak van de wereld is en die graag vrijwilligerswerk doen. Het geeft veel voldoening en brengt ons in contact met mensen die we anders nooit hadden ontmoet. ‘Mensen maken Nederland’, is het motto van het Nationaal Jaar Vrijwillige Inzet 2021.

Vraag eens in je omgeving wat je als vrijwilliger allemaal kunt doen. Of kijk in het aanbod van onze vrijwilligerscentrale voor vrijwilligerswerk bij jou in de buurt.