Dag van de mantelzorg – 10 november 2018

Op zaterdag 10 november aanstaande is het de landelijke dag van de mantelzorg. Een mooi moment om onze mantelzorgconsulenten eens voor te stellen. Maaike Zandjans en Wesley Elfers, houden zich namelijk sinds enige tijd bezig met de ondersteuning van mantelzorgers en jonge mantelzorgers in de gemeente Losser en zijn beiden dus nog betrekkelijk nieuw in deze rol. Zij willen mantelzorgers daarom ook uitnodigen om op 10 november in de Losserse bibliotheek nader kennis te maken en te bespreken wat het Steunpunt voor mantelzorgers kan betekenen. Van 10.00 tot 13.30 uur zijn ze aanwezig met koffie, thee en wat lekkers!

Mantelzorgondersteuning
De term Mantelzorg verwijst naar een mantel die de verzorgde beschermt en omringt. Als mantelzorger kunt u soms ook wel een warme mantel gebruiken. Een luisterend oor, ondersteuning, kennis en handige tips. Stichting Fundament biedt dit luisterend oor en geeft advies en informatie. Ook voor respijtzorg en ondersteuning kunt u bij ons terecht. Graag kijken we samen met u naar de mogelijkheden en gaan we in gesprek om ons aanbod zo goed mogelijk bij uw wensen en behoeften aan te sluiten.

Jonge mantelzorgers
Speciaal voor kinderen in de leeftijd van 4 – 21 jaar met een papa, mama, broer of zus met een beperking, langdurige ziekte, verslaving of psychische problemen is er de werkgroep Jonge Mantelzorg Losser. Wesley ondersteunt deze werkgroep vanuit Stichting Fundament en organiseert in samenwerking met hen diverse ontspanningsactiviteiten voor jonge mantelzorgers. Eigenlijk zijn deze activiteiten natuurlijk gewoon lotgenotencontacten, maar dat bekt natuurlijk niet zo lekker onder jongeren. De ervaring leert wel dat jeugdigen bij ons herkenning en erkenning vinden voor hun rol als jonge mantelzorger door de laagdrempelige insteek, het niet problematiseren van dingen, de focus op de jeugdige zelf en de gezellige en oprechte sfeer.

Zin in een praatje, op zoek naar informatie, heeft u een specifieke vraag, wilt u zich aanmelden als vrijwilliger of voor de mantelzorgwaardering?
We zien u graag op 10 november!
Tussen 10.00 en 13.30 uur in de bibliotheek van ’t Lossershoes!
Raadhuisplein 1, 053-5369405 of .