Fundament krant: WAK Losser

Losser doet dit jaar mee aan de landelijke Week van de Amateurkunst (WAK) van 2 t/m 10 juni. Gedurende deze week laten lokale culturele instellingen, verenigingen, talenten en ondernemers zien wat er in Losser gebeurt op muzikaal, kunstzinnig en ander creatief gebied. Het publiek wordt uitgenodigd om te komen kijken, luisteren en zelf mee te doen. Het programma biedt optredens, workshops, open lessen en andere evenementen zoals een straatmuzikantenfestival, een workshop kunst en een lezing over streektaal van de bekende Twentse theatermaker Laurens ten Den. Nog steeds worden nieuwe activiteiten aangemeld. Een actueel programma is te vinden op www.waklosser.nl. Voormalig wethouder cultuur Joop Hassink verheugt zich op de week. “In Losser is op cultureel gebied veel te beleven, maar het is lang niet allemaal even bekend. Tijdens de WAK krijgt het publiek de gelegenheid kennis te maken met lokale culturele activiteiten.”

Klik om te openen