Taalconferentie Losser

Waarom?

Iedereen heeft recht op taal!

Wij willen graag dat alle inwoners van Losser de kans krijgen zich optimaal te ontwikkelen. Dat begint met taal! Taal is niet alleen nodig om te studeren, maar ook om te communiceren met buren, om de mails van de school van je kind te lezen of te lezen wanneer je afspraak met de huisarts is, om te kunnen lezen wat er in voedingsmiddelen zit of wat er op de bijsluiter van een medicijn staat. Taal is nodig om te lezen aan welke betalingsvoorwaarden je moet voldoen ….

Taal is nodig !!!

Maar alleen als we onze krachten bundelen kunnen we taalproblemen aanpakken.

We willen kinderen vroegtijdig ondersteunen, maar ook hun ouders. Basisschool kinderen en hun ouders begeleiden, uitvallers signaleren. Laaggeletterdheid signaleren maar ook zorgvuldig aanpakken. Willen we echt iets bereiken, moeten we gaan samen werken!!!!

Daarom nodigen wij iedereen in Losser uit die te maken heeft of krijgt met mensen die mogelijk ondersteuning kunnen gebruiken op het gebied van taal. Wilt u er zorg voor dragen dat deze uitnodiging binnen uw organisatie bij de juiste personen terecht komt.

Programma:

15:30: Inloop
16:00 : Plenair gedeelte in de raadszaal
Opening door Wethouder Anja Prins.
Spreker: Wethouder Harry Nijhuis over taal.
Spreker: Maurice De Greef, Prof. Dr. Leereffecten Laagopgeleiden en Laaggeletterden aan de Vrije Universiteit Brussel.
Regietheater van Hetsers en Visschers.
17:30: Informatiemarkt Taal. Onder het genot van een hapje eten is er gelegenheid tot netwerken.
18:30: Diverse workshops, waarvoor u zich bij aanmelding moet inschrijven.
19:30: Gelegenheid tot napraten en nog een kijkje bij de informatiemarkt.